جمعه, ۱۶ خرداد ۱۴۰۴ / بعد از ظهر / | 2025-06-06
تبلیغات
کد خبر: 6350 |
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۴ - ۹:۱۱ |
ارسال به دوستان
پ

سهام شرکت خودروسازی بی‌وای‌دی، با وجود افزایش فروش ماهانه به بالاترین سطح در سال میلادی جاری، همچنان ریزشی مانده، زیرا تخفیف‌های هنگفتی که این صنعت، برای جذب خریداران استفاده می‌کند، توجه پکن را به خود جلب کرده است. به گزارش مقیاس اقتصاد، سهام شرکت خودروسازی بی‌وای‌دی، با وجود افزایش فروش ماهانه به بالاترین سطح در […]

سهام شرکت خودروسازی بی‌وای‌دی، با وجود افزایش فروش ماهانه به بالاترین سطح در سال میلادی جاری، همچنان ریزشی مانده، زیرا تخفیف‌های هنگفتی که این صنعت، برای جذب خریداران استفاده می‌کند، توجه پکن را به خود جلب کرده است.

به گزارش مقیاس اقتصاد، سهام شرکت خودروسازی بی‌وای‌دی، با وجود افزایش فروش ماهانه به بالاترین سطح در سال میلادی جاری، همچنان ریزشی مانده، زیرا تخفیف‌های هنگفتی که این صنعت، برای جذب خریداران استفاده می‌کند، توجه پکن را به خود جلب کرده است.

طبق بیانیه‌ای که یکشنبه منتشر شد، این تولیدکننده خودروهای برقی، ماه میلادی گذشته، ۳۸۲ هزار و ۴۷۶ دستگاه خودرو، از جمله ۳۷۶ هزار و ۹۳۰ دستگاه خودروی سواری، فروخته است. اگرچه این رقم، نقطه اوجی برای سال میلادی جاری محسوب می‌شود اما رشد سالانه ۱۵ درصدی، کمترین میزان از آگوست ۲۰۲۰ تاکنون بوده است؛ بدون در نظر گرفتن کاهش تحویل در فوریه سال میلادی گذشته که با رکود گسترده ناشی از تعطیلات سال نو چینی همزمان شد.

سهام بی‌وای‌دی، با وجود افزایش فروش، در هنگ‌کنگ، تقریبا پنج درصد کاهش یافت و به سقوط بیش از ۱۵ درصدی هفته گذشته افزود.

بی‌وای‌دی، رهبری جنگ قیمتی شدیدی را که صنعت خودروسازی چین را فرا گرفته، بر عهده داشته است. این جنگ به سود این بخش رو به رشد که در سایر نقاط جهان در فناوری خودروهای برقی، پیشرو است، آسیب رسانده و چشم‌انداز آن را تیره و تار کرده است.

جدیدترین دور تخفیف‌ها، اواخر ماه میلادی گذشته انجام شد که بی‌وای‌دی، قیمت‌ها را تا ۳۴ درصد کاهش داد. اقدامی که رقبایی از جمله شرکت‌های خودروسازی «لیپ‌موتور» و «جیلی» نیز از آن پیروی کردند.

«لیپ موتور» در ماه مه، ۴۵ هزار و ۶۷ دستگاه خودرو فروخت که نسبت به سال میلادی گذشته، ۱۴۸ درصد افزایش یافت، در حالی که تحویل خودروهای «جیلی» با ۴۶ درصد افزایش به ۲۳۵ هزار و ۲۰۸ دستگاه رسید. در همین حال، «اکسپنگ» در ماه مه، شاهد سه برابر شدن فروش بود که عمدتا به دلیل مدل بازار انبوه «مونا ام زیرو تری» (Mona M۰۳) آن بود.

نکته قابل توجه این است که فروش خودروهای برقی سواری بی‌وای‌دی،  با ۲۰۴ هزار و ۳۶۹ دستگاه، از فروش خودروهای پلاگین هیبریدی آن با ۱۷۲ هزار و ۵۶۱ دستگاه، جلو زده و برای دومین بار از اوایل سال ۲۰۲۴ تاکنون، فروش خودروهای تمام برقی این شرکت بیشتر بوده است.

این شرکت همچنین فروش خارج از کشور را افزایش داده و در ماه مه، بیش از ۸۹ هزار دستگاه خودرو تحویل داده است که بالاترین رکورد آن محسوب می‌شود.

طبق گزارش بلومبرگ، تحلیلگران شرکت «سیتی‌گروپ» تخمین زدند که پس از تخفیف‌های بی‌وای‌دی، میزان مراجعه به نمایندگی‌های این شرکت ممکن است هفته به هفته، بین ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش یافته باشد.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری و اطلاع رسانی مقیاس اقتصاد در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید