وزارت صنعت چین در نظر دارد برای مبارزه با فروش خودروهای دست دوم به اصطلاح صفر کیلومتر، فروش مجدد خودروها را طی ۶ ماه پس از رجیستری اولیه آنها، ممنوع کند. به گزارش مقیاس اقتصاد، خودروهای کارکرده صفر کیلومتر در چین، تحت تاثیر رقابت بیسابقه و نفسگیر برای فروش در بزرگترین بازار خودروی جهان که […]
وزارت صنعت چین در نظر دارد برای مبارزه با فروش خودروهای دست دوم به اصطلاح صفر کیلومتر، فروش مجدد خودروها را طی ۶ ماه پس از رجیستری اولیه آنها، ممنوع کند.
به گزارش مقیاس اقتصاد، خودروهای کارکرده صفر کیلومتر در چین، تحت تاثیر رقابت بیسابقه و نفسگیر برای فروش در بزرگترین بازار خودروی جهان که از یک جنگ قیمتی چشمگیر و چند ساله ناشی از ظرفیت مازاد رنج میبرد، ظهور کردهاند.
این روش شامل بیمه کردن یک وسیله نقلیه جدید قبل از فروش آن است که به خودروسازان و نمایندگیهای آنها اجازه میدهد به اهداف فروش خودروهای صفر کیلومتر برسند، اما میتواند برای مشتریان، مشکلاتی ایجاد کند.
نشریه اتو ریویو که توسط انجمن تولیدکنندگان خودرو چین اداره میشود، طرح وزارت صنعت چین را در سرمقالهای گزارش داد. در این سرمقاله آمده است که انجمن فروشندگان خودرو چین، بهطور جداگانه یک سیستم کد برای صادرات خودروهای دست دوم پیشنهاد کرده است.
چری و بیوایدی از جمله شرکتهایی هستند که قصد دارند فروشندگان را در قبال تخلفات، از جمله صدور مجوز خودرو قبل از فروش، پاسخگو کنند.
این اقدامات، در صورت اجرا، اولین اقدام سیاسی دولت چین برای متوقف کردن این رویه فروش، خواهد بود؛ رویهای که پس از انتقاد «وی جیانجون»، مدیرعامل گریت وال موتور در ماه مه، به یک مسئله ملی تبدیل شد.
طبق گزارش رویترز، از آن زمان، نشانههای متعددی وجود داشته است که دولت مرکزی چین برای مقابله با این رویه آماده میشود؛ از یک روزنامه حزب کمونیست که ماه گذشته فروش خودروهای کارکرده صفر کیلومتر را محکوم کرد تا کابینه کشور چین که جمعه گذشته، متعهد شد رقابت غیرمنطقی در صنعت خودروسازی داخلی را کنترل خواهد کرد.