چهارشنبه, ۱۸ تیر ۱۴۰۴ / قبل از ظهر / | 2025-07-09
تبلیغات
کد خبر: 4749 |
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۸:۴۶ |
ارسال به دوستان
پ

بانک مرکزی مالزی (BNM) ،درباره اجرای الزامات پرداخت مشترک برای محصولات بیمه و تکافل درمان و سلامت (MHIT) ، اظهارنظر نمود و هدف آن را ارتقای پایداری و مقرون به‌صرفگی عنوان کرد. بانک مرکزی مالزی (BNM)  درباره اجرای الزامات پرداخت مشترک برای محصولات بیمه و تکافل درمان و سلامت (MHIT)، اظهارنظر نمود و هدف آن […]

بانک مرکزی مالزی (BNM) ،درباره اجرای الزامات پرداخت مشترک برای محصولات بیمه و تکافل درمان و سلامت (MHIT) ، اظهارنظر نمود و هدف آن را ارتقای پایداری و مقرون به‌صرفگی عنوان کرد.

بانک مرکزی مالزی (BNM)  درباره اجرای الزامات پرداخت مشترک برای محصولات بیمه و تکافل درمان و سلامت (MHIT)، اظهارنظر نمود و هدف آن را ارتقای پایداری و مقرون به‌صرفگی عنوان کرد.

در این بیانیه آمده است: «سند خط‌مشی کسب و کار بیمه‌ و تکافل درمان و سلامت، با هدف ترویج محصولات پایدارتر و مقرون‌به‌صرفه‌تر با توجه به افزایش مداوم تورم هزینه‌های پزشکی، تنظیم و ارائه شده است.»

پرداخت مشترک، مبلغ ثابتی برای خدمات درمان تحت پوشش است که توسط بیمار قبل از دریافت خدمات، به ارائه‌دهنده آن، پرداخت می‌نماید. شرکت‌های بیمه از پرداخت‌های مشترک برای تقسیم هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی به منظور پیشگیری از خطرات اخلاقی استفاده می‌کنند. ممکن است، پرداخت مشترک، بخش کوچکی از هزینه واقعی خدمات پزشکی باشد، اما به این منظور تعیین می‌شود که افراد را از مراقبت‌های پزشکی که ممکن است ضروری نباشد، بازدارد، مانند سرماخوردگی.

در نظام‌های بهداشتی با قیمت‌های کمتر از سطح تسویه بازار که در آن فهرست‌های انتظار به عنوان ابزار جیره‌بندی عمل می‌کنند، پرداخت مشترک می‌تواند به کاهش هزینه‌های رفاهی این فهرست‌ها کمک کند. با این حال، پرداخت مشترک ممکن است افراد را از مراقبت‌های پزشکی ضروری منصرف سازد و پرداخت‌های مشترکِ بالاتر ممکن است منجر به عدم استفاده از خدمات و نسخه‌های پزشکی ضروری شود، بنابراین، فردی که بیمه شده است، به دلیل ناتوانی در پرداخت هزینه‌های اضافی، عملاً بیمه نیست.

بانک مرکزی مالزی روز شنبه در بیانیه‌ خود اعلام کرد: در سال ۲۰۲۳، تورم هزینه‌های پزشکی مالزی ۱۲.۶ درصد بود که به طور قابل‌توجهی بالاتر از میانگین جهانی ۵.۶ درصدی است.

این بیانیه اعلام کرد که از اول سپتامبر، بیمه‌گران و شرکت‌های تکافل (ITO) باید به مصرف‌کنندگان، امکان خرید محصولات بیمه و تکافل درمان و سلامت (MHIT)، با قابلیت پرداخت مشترک را ارائه دهند. مصرف‌کنندگانی که پیش‌تر این محصولات را بدون قابلیت مذکور، خریداری کرده‌اند، می‌توانند تا زمان تمدید، از محصولات موجود خود بهره‌مند شوند. همچنین، بیمه‌گران و شرکت‌های تکافل می‌توانند به ارائه این محصولات، بدون قابلیت پرداخت مشترک، به مصرف‌کنندگان جدید ادامه دهند.

با گزینه پرداخت مشترک، مصرف‌کنندگان می‌توانند بر اساس شرایط و نیازهای مالی خود، از محصولات بیمه و تکافل درمان و سلامت (MHIT)  کم‌هزینه استفاده کنند. محصولات مذکور با قابلیت پرداخت مشترک در بازار مالزی، پیشینه‌ای چندین ساله دارد.

مشاهدات حاکی است، سطح حق بیمه و حق مشارکت برای محصولات بیمه و تکافل درمان و سلامت (MHIT)، با قابلیت‌ پرداخت مشترک در مقایسه با محصولات مشابه بدون این قابلیت، بسته به مبلغ پرداخت مشترک، ۱۹تا۶۸ درصد کمتر است. انتظار می‌رود بیمه‌گران و شرکت‌های تکافل، طیفی از سطوح پرداخت مشترک را ارائه دهند که نیازهای مالی و شرایط مختلف مصرف‌کنندگان را برآورده ‌سازد.

پرداخت مشترک با حداکثر سقف تعیین شده توسط بیمه‌گران و شرکت‌های تکافل

پرداخت‌های مشترک نیز مشمول حداکثر سقف تعیین‌شده توسط بیمه‌گران و شرکت‌های تکافل هستند که به منظور محدود کردن میزان هزینه‌های متحمل‌شده توسط دارندگان بیمه‌نامه و مشارکت‌کنندگان تکافل تعیین می‌شوند.

برای بهبود بیشتر مقرون به‌صرفگی و حفاظت از منافع مصرف‌کننده، سند خط‌مشی کسب و کار بیمه‌ و تکافل درمان و سلامت نیز الزامات را که باید توسط بیمه‌گران و شرکت‌های تکافل رعایت شود، تعیین می‌کند:

· پرداخت مشترک در شرایط زیر اعمال نمی‌شود:

  •  درمان اضطراری، از جمله در موارد تصادف؛

  •  درمان سرپایی برای درمان‌های مکمل بعدی ناشی از بیماری‌های حیاتی مانند سرطان یا دیالیز کلیه؛ و

  •  انجام درمان در یک مرکز خدمات درمانی دولتی.

· بیمه‌گران و شرکت‌های تکافل باید به مشکلات مالی یا شرایطی که دارندگان بیمه‌نامه یا مشارکت‌‌کنندگان تکافل با آن مواجه است، توجه لازم داشته باشند و می‌توانند در چنین شرایطی از اختیار خود برای چشم پوشی از پرداخت مشترک استفاده کنند.

بانک مرکزی مالزی اظهار داشت، استفاده بیشتر از پرداخت مشترک برای محصولات بیمه و تکافل درمان و سلامت (MHIT)، باهدف کمک به مهار تورم هزینه‌های درمان در مالزی از طریق کنترل مصرف بی‌رویه از خدمات درمانی، در راستای سایر اصلاحات خدمات درمانی پیش‌بینی‌شده در کتاب سفید بهداشت منتشر شده توسط دولت است.

این اصلاحات شامل بهبود شفافیت در هزینه‌های پزشکی، به منظور حمایت از مصرف‌کنندگان برای داشتن انتخاب‌هایی آگاهانه‌تر، در زمان تقاضا برای درمان و تحول در ارائه خدمات سلامت است.

به این ترتیب، رویکردی جامع برای کل کشور به منظور رسیدگی به تورم هزینه‌های پزشکی در سراسر زنجیره ارزش خدمات درمانی، ضروری است.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری و اطلاع رسانی مقیاس اقتصاد در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید